Related image

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی "داعش" طی سه ماه آینده حتما نابود خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، سردار سلیمانی با اشاره به پیامی که همزمان با کشته شدن محسن حججی ، جوان بسیجی ایرانی در سوریه به داعش داده بود، گفت: همانطور که گفته ام انتقام خون جوانانمان را از داعش خواهیم گرفت و نابودی داعش تا سه ماه آینده حتمی است.
وی تأکید کرد: ما ضربات خودمان را قاطعانه و بدون وقفه بر پیکره داعش فرود می آوریم و به زودی تمام مردم مسلمان منطقه پایان این غده سرطانی ساخته شده به دست آمریکا و اسرائیل را جشن خواهند گرفت.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: این مبارزه و این پیروزی مختص دولت و ملت و رهبری ایران، سوریه عراق و جوانان مبارزی است که در جبهه مقاومت حضور داشته اند و به یاری خدا شاهد این جشن باشکوه خواهیم بود.



تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1396برچسب:, | 20:6 | نويسنده : نرگس سعادت نیا |
Image result for ‫سخنان شهدای مدافع حرم‬‎
Image result for ‫سخنان شهدای مدافع حرم‬‎
Image result for ‫سخنان شهدای مدافع حرم‬‎
Image result for ‫سخنان شهدای مدافع حرم‬‎
Image result for ‫سخنان شهدای مدافع حرم‬‎
Image result for ‫سخنان شهدای مدافع حرم‬‎
Related image
Related image
Image result for ‫سخنان شهدای مدافع حرم‬‎



تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1396برچسب:, | 19:12 | نويسنده : نرگس سعادت نیا |
Image result for ‫تشییع پیکر شهید حججی‬‎

 

پیکر شهید حججی پس از تشییع در میان آغوش مردم عزادار و شهیدپرور نجف آباد، لحظاتی پیش در جایگاه ابدی آرام گرفت.

 

به گزارش ایسنا، مردم شهید پرور نجف‌آباد و مسئولان استانی و مقامات کشوری از ساعات اولیه صبح امروز (پنجشنبه ۶ مهر) با تجمع در میدان بسیج نجف‌آباد، آماده استقبال و وداع با شهید محسن حججی هستند.

 

مردان و زنان نجف‌آباد دسته دسته با لباس‌های یک دست مشکی به مراسم افزوده می‌شوند. برخی با پلاکاردهایی که روی آن خوشامدگویی به شهید مدافع حرم حک شده، خود را در این وداع باشکوه سهیم کرده‌اند. روی یکی از پلاکاردها حک شده است "سردار دل‌ها بی‌سر آمد"

 

خودروی حامل پیکر شهید حجی هم‌اکنون وارد میدان بسیج نجف آباد شد و ندای "محسن‌جان خداحافظ "در میدان پیچیده است.

 

سردار وحید حقانیان به نمایندگی از دفتر مقام معظم رهبری، سردار سلامی، وزیر جهاد کشاورزی، استاندار اصفهان، حسن کامران، سرهنگی حسین‌زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان و جمعی از مسئولان نجف‌آباد در جایگاه ویژه حضور دارند.

 

وصیت شهید حججی برای پسرش علی به صورت صوتی در میدان بسیج پخش شد. "من از تو و مامانت دل کندم تا نوکری حضرت زینب را بدست بیاورم".

 

شهید محسن حججی پس از وداع باشکوه در شهرهای مشهد مقدس، تهران و اصفهان چهارشنبه‌شب به زادگاهش نجف آباد بازگشت.

 

انگار همین دیروز بود که در خانه پدری اش به پای پدر و مادر افتاد و دست و پای والدینش را بوسید و برای دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها از آنان طلب حلالیت کرد و راهی سرزمین شام شد؛ انگار همین دیروز بود که برای فرزندش علی وصیتی به جای گذاشت و به او آموخت که چگونه پاک و سالم زندگی کند؛ شهید حججی همواره آرزو داشت تا برای اسلام و در راه اسلام به شهادت برسد، حالا او به این آرزوی ربانی رسیده است و و در حریم امن الهی آرمیده است.

 

حالا همشهریانش وداع باشکوهی را برای او رقم زده‌اند؛ پیر و جوان، مرد و زن از اقصی نقاط شهر خود را به اینجا رسانده اند و برای استقبال و وداع آماده اند، این مردم حالا احساس غرور می کنند که همشهری شهید محسن حججی هستند، شهیدی که مظهر فداکاری و مردانگی نام گرفته است.

 

نوحه خوانی بر پیکر شهید حججی ادامه دارد و مردم یکصدا با نوحه خوان به شهید حججی خوشامد می‌گویند.

 

سردار سلامی در این مراسم گفت: وجود شهدا، نجف آباد را شهری ساخته که مردم آن توسط اهل آسمان بهتر شناخته می شود تا اهل زمین.

 

وی افزود: شهید حججی امروز نماد وحدت و صلابت یک امت است او از رویش‌های امروزین انقلاب اسلامی است و شخصیت او فراتر از کالبد جسمانی است. شهید محسن حججی تربیت شده در دامان پدر و مادری طاهر و مطهر است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: محسن حججی فرزند همه امت اسلام، فرزند همه ایران و فرزند همه ما شد و دوباره آرمان ها، روح جهاد ایثارگری را در این سرزمین دوباره احیا کرد.

 

‏وی افزود: شکوه شهادت شهیدان، عامل اصلی پیروزی های در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی با دنیا شده است.

 

سلامی تصریح کرد: ‏اگر ما امروز در حال تبدیل به یک قدرت تراز اول جهانی هستیم و اگر توانسته‌ایم تهاجمات استکبار را خاموش کنیم، به برکت شهادت این عزیزان و به غلاف درآمدن شمشیرهای جهاد در ملت اسلامی بوده است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ‏امروز می‌بینیم ملت ایران در جهان می‌درخشد، ما به اولویت اول جهان تبدیل شده‌ایم در روزهای اخیر شنیدید که رییس جمهور آمریکا عاجزانه از اسلام در ایران سخن می‌گفت، به لحن او که نگاه می‌کردیم هرچند اهانت‌آمیز بود، اما اعتراف عاجزانه بود در ظهور قدرتی نوین با پشتوانه اسلام به نام ایران. آن روز به ایرانی بودن و اسلامی بودن‌مان افتخار می‌کنیم، او ملت ما را حامی تروریست خواند، غافل از اینکه خودش در تبلیغاتش اعتراف کرده بود که داعش ساخته دست آمریکا است.

 

‏در طول روند پیروزمندانه انقلاب ما همه قدرت خود را به کار گرفتند تا جلوی ملت ایران را از آرمان‌های بلندش بگیرند. یادآوری می‌کنیم حادثه طبس را هشت سال دفاع مقدس را که حاصلش شکست استکبار و پیروزی ملت ایران بود.

 

سلامی اظهار کرد: ‏می‌خواستید ملت ایران را فلج کنید، اما ملت بزرگ ایران از دیوار اراده شما عبور کردند و امروز در تحریم‌های اقتصادی دانشمندان ما توانستند سینه فضا را بشکافند، جوانان ما درون ذرات اتم را شکافتند و ایران هسته‌ای شد. جوانان در شرق مدیترانه، شمال آفریقا و شبه جزیره حجاز در حال تغییر سیاست‌های شما دشمنان هستند. ترامپ که کشور ما را غیر دموکراتیک می‌داند، آیا این جمعیت فراوان را در خیابان‌ها می‌بینند؟ او و امثال او باید به چشم‌پزشک مراجعه کنند، این چشمان شماست که نابیناست.

 

وی افزود: به آنها که می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند، توصیه می‌کنیم که هر کسی از موشک‌های ما می‌هراسد به پناهگاه برود.

 

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آاقای رییس جمهور، جهان بسیار بزرگتر از آمریکاست. شما در کجای تحولات منطقه قرار دارید؟

 

‏وی گفت: شهید حججی شهید کاملی است از عاشورا؛ در سر دادنش اقتدا به امام حسین کرده است. بدون سر بودن او موجب سرافرازی ما شد. دادن دست به شکوه جوانمردی حیات بشر به ابوالفضل (ع) اقتدا کرد و بدون دست به سرزمینش بازگشت. جوانیِ او همانند قاسم بن الحسن و در اوج احلی من العسل شهد شهادت را چشید. او شبیه به جوان رعنای امام، حضرت علی اکبر است.

 

سلامی تصریح کرد: ‏شهید حججی نماد وحدت همدلی شکوه و صلابت یک ملت است. او تعلیم یافته مکتب اسلام است و تربیت یافته در دامن پدر و مادری طاهر و مطهر است. امروز، دیروز و پریروز مردم ایران در مشهد مقدس تهران و اصفهان به پهنای صورت اشک ریختند.

 

به گزارش ایسنا، پس از سخنرانی سردار سلامی مجری برنامه پیغام تشکر پدر شهید حججی را از مردم خراسان، تهران و اصفهان و نجف آباد اعلام کرد و دوباره نوجه خوانی آغاز شد. اهالی نجف آباد زیر لب نام حسین را زمزمه می کنند.

 

مجری از مردم غیور خوزستان که در مراسم شرکت کرده‌اند تشکر کرد.

 

‏‏عده‌ای با لباس محلی عشایر بختیاری خود را از استان خوزستان به نجف‌آباد رسانده‌اتد تا در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی شرکت کنند تا میزان وفاداری خود را به جهانیان نشان دهند.

 

‏خودرو حامل پیکر شهید حججی در میان جمعیت به آرامی در حال حرکت است، نوحه خوانی همچنان ادامه دارد، ایستگاه های صلواتی در گوشه گوشه شهر نجف آباد پذیرای مردم هستند.

 

هلیکوپتر از آسمان برای ملت شهیدپرورگل می ریزند و مردم گل‌هایشان را تقدیم خودرو حامل پیکر شهید حججی می‌کنند.

 

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه تشییع پیکر شهید حججی در جمع خبرنگاران گفت: شهید محسن حججی شهید بزرگواری است که متعلق به همه ملت ایران و امت اسلامی محسوب می‌شود.

 

محمود حجتی افزود: محسن حججی مظهر رشادت، شجاعت و صلابت است. او در چنگال دشمن دژخیم مسیر خود را ادامه داد و به فیض شهادت نایل آمد.

 

وی افزود: جا دارد از همه مردم به ویژه مردم شهیدپرور نجف آباد که ۲۵۰۰ شهید را در دوران هشت ساله دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردند، تشکر کنم که حق مطلب را با حضورشان در مراسم تشییع ادا کردند.

 

مردم عزادار نجف‌آباد همچنان با غم و ماتم در حال بدرقه پیکر شهید مدافع حرم هستند و در هوای گرم و آفتابی، با جمعیت چند هزار نفری خود در حال طی مسیر میدان بسیج تا گلستان شهدای نجف‌آباد هستند.

 

همسر، پدر و خانواده محسن حججی در آرامگاهی که قرار است پیکر پاک او تدفین شود، آماده استقبال نشسته‌اند. جایگاه با پارچه‌ای قرمز با نام امام‌حسین (ع)، گل و شمع مزین شده است.

 

کاروان تشییع شهید حججی هم اکنون به مقابل یادمان شهدا در گلزار شهدای نجف آباد رسید.

 

اقامه نماز میت بر پیکر شهید به امامت حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف‌آباد آغاز شد.

 

پیکر شهید حججی وارد آرامگاه شد و به جایگاه ابدی رسید و تا دقایقی دیگر مراسم خاکسپاری آغاز می‌شود.

 

پیکر پاک شهید بر دستان جوانانی سفید پوش وارد آرامگاه شد و مراسم تدفین در حال برگزاری است.

 

پیکر مطهر شهید در جایگاه ابدی آرام گرفت و دعای تلقین شهید قرآئت شد.

 



تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1396برچسب:, | 18:23 | نويسنده : نرگس سعادت نیا |

محسن حججی

 

محسن حججی در سال ۱۳۷۰ در شهر نجف‌آباد اصفهان به دنیا آمد و از جمله رزمندگان دلاور مدافع حرم بود که در خاک سوریه به شهادت رسید.

محسن حججی از جهادگران و اعضای فعال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که در عملیاتی مستشاری نزدیک مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و پس از دو روز به‌دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید.

داعش چندی پس از انتشار فیلمی که ادعای به اسارت درآوردن محسن حججی را داشت، اعلام کرد که وی را به قتل رسانده است.

شهيد حججي دهمین عضو از لشکر زرهی ۸ نجف اشرف است که طی جنگ در خاک سوریه به شهادت رسيده‌اند.

این جهادگر فرهنگی از فعالان ترویج و تبلیغ کتاب بود و اقدامات جهادی را در اردوهای سازندگی برای خدمت به مناطق محروم انجام داده و از خادمین راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بود.

شهید محسن حججی در سال 1391 ازدواج کرد، ثمر ازدواج وی پسری به‌نام علی است. وي روز دوشنبه 16 مرداد 1396 به اسارت دشمن درآمد و در روز چهارشنبه 18 مرداد 1396 در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

پیام سردار حاج قاسم سلیمانی در پی شهادت محسن حججی

Related image

 سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در پیامی به مناسبت شهادت محسن حججی، اطمینان داد که فرزندان دلیر ایران انتقام این اقدام ددمنشانه را خواهند گرفت.

ایسنا نوشت: سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی در پیامی شهادت محسن حججی رزمنده مدافع حرم اهل بیت (ع) را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

پس از شکست‌های پی در پی گروه‌های تکفیری-وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف، گروه ترویستی داعش مرتکب جنایتی فجیع و غیرانسانی شد که در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی‌گنجد.

مردم دلاور و امت حزب‌الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه‌کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است خواهند گرفت.

این نوع جنایت‌ها که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه بر ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته تنها نتیجه ای که در برخواهد داشت اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم تر و قدرتمندتر خواهد نمود.

به حلقوم بریده این شهید عزیز و تمامی شهیدان راه اباعبدالله (ع) سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.

ما از ابتدا مصمم و به دور از تردید در این راه گام برداشتیم، اما ارتکاب این جنایت‌ها عزم و اراده ما را جزم‌تر و جدی تر نمود تا جای جای اراضی اسلامی را از وجود بی‌وجود پلیدشان تطهیر نماییم.

اینجانب به پدر، مادر، همسر و فرزند مقاوم این شهید بزرگوار که فرزندشان مانند سالار شهیدان امام حسین(ع) و با همان شیوه ظالمانه به شهادت رسید تبریک عرض می کنم زیرا نام خانواده شهید پرورتان با خاندان سید و سرور شهیدان همنام و قرین گردید و شهید شما و ما سند افتخار ایران اسلامی و سپاه ولایت است.

ایران اسلامی در راه آزادی و شریعت و برای نجات دین مبین اسلام چنین قربانیان ارزشمندی را تقدیم می کند و از خدای سبحان عاجزانه طلب می کنیم که حسن عاقبت با مرگی همچون شهید محسن حججی عزیز برای مقرر فرماید.

هنیئا لک و لکم و عظم الله اجورنا و اجورکم
قاسم سلیمانی
۱۳۹۶/۵/۱۹»

 

همسر شهید محسن حججی طی پیامی در پی شهادت شهید حججی به دست نیروهای تکفیری داعش تأکید کرد:

همسرم رفت که بگوید امام خامنه ای تنها نیست...
رفت که بگوید هنوز هم مردان خدایی هستند...
اگه کسی خواست اشکی برای همسرم بریزد به اشکش هدف بدهد.
برای حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) گریه کند...
همه زیر لب فقط بگوئید امان از دل زینب(س)...

محسن حججی

 

 

وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود یاد شهید مدافع حرم محسن حججی را گرامی داشت.

 

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اینستاگرام خود یاد شهید مدافع حرم محسن حججی را گرامی داشت.

در این پست آمده است:

کجایید ای شهیدان خدایی
بلاجویان دشت کربلایی
کجایید ای سبک روحان عاشق
پرنده‌تر ز مرغان هوایی
کجایید ای شهان آسمانی
بدانسته فلک را درگشایی
کجایید ای ز جان و جا رهیده
کسی مر عقل را گوید کجایی
کجایید ای در زندان شکسته
بداده وام داران را رهایی
کجایید ای در مخزن گشاده
کجایید ای نوای بی‌نوایی
در آن بحرید کاین عالم کف او است
زمانی بیش دارید آشنایی

درود خدا بر نخل‌های بی سر سرزمین شهامت و استقامت که عاشقانه و مظلومانه در راه عزت و شرف ایران و اسلام جان عزیز خود را تقدیم کردند.

سلام بر شهید عاشق محسن حججی و همه شهیدان مدافع حریم اهل بیت علیهم السلام که خود را فدای امنیت و آرامش مسلمانان مظلوم و مبارزه با جنایت و شقاوت تروریست‌های تکفیری و حامیانشان کردند.

 

 



تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1396برچسب:, | 17:11 | نويسنده : نرگس سعادت نیا |

 

Image result for ‫سخنان مقام معظم رهبری در مورد شهدای مدافع حرم‬‎

 

 

 

خیلی خوش آمدید برادران و خواهران خانواده ی عزیز شهید حرم؛ کسانی که داوطلبانه به این میدان می روند، دو سه خصوصیّت در اینها هست که ممتاز است. یکی این است که اینها غیرت و تعصّب دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام را دارند.
اینهایی که می روند، یکی از احساسات و روحیه شان همین است که می خواهند از حریم اهل بیت علیهم السلام دفاع کنند. پدرها و مادرهایشان هم همین طور. در اظهاراتی که یکی از مادران شهدا خطاب به حضرت زینب داشت این بود که: "من محمدحسین خودم را دادم به شما!" این خیلی باارزش است؛ آن غیرتی که نسبت به اهل بیت علیهم السلام که در هر مؤمنی باید وجود داشته باشد.
دوّمین خصوصیّت بصیرت است. کسانی که این بصیرت را ندارند با خودشان می گویند: اینجا کجا، سوریه و حلب کجا؟ این بر اثر بی بصیرتی است. [حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام] فرمود که فَوَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا.» نباید منتظر ماند که دشمن بیاید داخل خانه ی آدم، بعد آدم به فکر دفاع از او و خانه بیفتد. دشمن را باید در مرزهای خودش سرکوب کرد.
افتخار جمهوری اسلامی، امروز این است که ما در مجاورت مرزهای رژیم صهیونیستی و بالاسر آنها نیروهای حزب الله یا نیروهای مقاومت یا نیروهای اَمَل را داریم. اینکه اینها این قدر ناراضی هستند و می گویند جمهوری اسلامی چرا دخالت می کند، به این خاطر است. این خیلی افتخار بزرگی برای اسلام و جمهوری اسلامی است. جوان هایی که رفتند به سوریه و عراق و عمدتاً به سوریه، این بصیرت را داشتند. یک عده ای امروز اینجا نشسته اند در خانه و نمی فهمند که قضیه چیست.
نکته ی سومی که در اینها وجود دارد، شوق شهادت است. بعد از پایان جنگ تحمیلی، مایی که در جریان کار بودیم، احساس می کردیم که یک جادّه ی دوبانده ی وسیعی جلوی رویمان بود که این بسته شد؛ جادّه ی شهادت! مثل یک دری که ببندند. کسانی که آن موقع، جهاد و شهادت در راه خدا را دوست داشتند، دلشان را غم گرفت. این فرزندان شما غالباً کسانی هستند که آن دوره را درک نکردند؛ در اینها هم آن احساس شوق بود که بلند شدند و رفتند.
الان هم [جوانها] به من نامه می نویسند، البته من جواب نمی دهم به این نامه ها. مرتّب جوان ها از اطراف کشور نامه [می نویسند]، التماس [می کنند]، خیال می کنند که من باید اجازه بدهم یا من باید دخالت بکنم؛ که آقا اجازه بدهید ما برویم سوریه برای جهاد. این شوقِ شهادت است و خیلی مهم است.
اگر در یک ملّتی، در یک قوم و جمعیّتی، قدرت و قوّت چشم پوشی از زندگی باشد، این قوم شکست بخور نیست. ما ها که گاهی اوقات در مقابل حوادث کم می آوریم، به خاطر این است که دودستی چسبیده ایم به زندگی و زیبایی های زندگی. زندگی یعنی چه؟ زندگی فقط نفس کشیدن خود ما نیست؛ زن و بچه و پدر و مادر ما هم زندگی است. پول و عنوان و اعتبار ما هم؛ به این چیزها چسبیده ایم. وقتی به این چیزها چسبیدیم، در مقابل حوادثِ سخت، کم می آوریم؛ اما کسانی که این قوّت و اراده در آنها هست که از زندگی چشم بپوشند، اینها بلند می شوند می روند به میدان شهادت.
بچه هایی که شماها دادید، چه همسران، چه فرزندان، چه پدران و مادرانشان، بدانند که واقعاً مایه ی افتخارند. این فقط شعار نیست؛ واقعیّت قضیّه این است. [اینها] در هر ملتی که باشند - حالا ممکن است شناخته شده نباشند برای فلان شهر، برای فلان روستا. [ممکن است کسی] مشغول یک شغل معمولی است؛ ستاره نیست، مثل بعضی ها که در جوامع به خاطر هیاهو به توهّم ستاره شدن هی دارند کار می کنند؛ اما اینها - ستاره ی واقعی اند؛ ستاره در چشم ما نیستند؛ ما که چشممان نزدیک بین و کوته بین است؛ در ملأ اعلی اینها. ستاره اند.



تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1396برچسب:, | 16:59 | نويسنده : نرگس سعادت نیا |

بخشی از وصیت نامه سرلشگر پاسدار شهید حسین همدانی

 

Image result for ‫شهید حسین همدانی‬‎

 

بنده حقیر حسین همدانی شاگرد تنبل دفاع مقدس اعتراف می کنم که وظایف خودم رابه خوبی انجام ندادم و بعضی مواقع این نفس سرکش سراغم می آمد، وسوسه می شدم و نق میزدم، اما خدا من را متوجه می کرد وپشیمان می شدم و از خدا طلب عفو و بخشش می کردم و این اواخر هم دلم خیلی هوای رفتن کرده بود…

 

از آقا حلالیت می طلبم که نتوانستم سرباز خوبی باشم ، عشق به ولایت و تبعیت از ایشان، سعادتمندی را به همراه دارد.مثل گذشته بدهکار انقلابیم نه طلبکار”

 

امروز پاس صحبت یار قدیم دار

 

فردا چه سود که بگویند “حبیب” رفت

 

 

 


 

به راهی که رفتم یقین داشتم/ وصیت نامه شهید مصطفی صدرزاده

 

خدایا! بر محمد و آل محمد درود فرست. سپاس خدایی ر ا که بر سر ما منت نهاد و از میان این همه مخلوق ما را انسان خلق کرد.

 

شکر خدایی را که از میان این همه انسان، ما را در خاکی مقدس به نام ایران قرار داد.

 

و شکر خدایی را که به بنده پدر و مادر و همسر صالح عطا کرد. و شکر بی پایان خدایی را که محبت شهدا و امام شهدا را در دلم انداخت و به بنده توفیق داد تا در بسیج خادم باشم. خدایا! از تو بی اندازه ممنونم که در دل ما محبت سیدعلی خامنه ای را انداختی تا (از ایشان) بیاموزیم درس ایستادگی را. درس این که یزیدهای دوران را بشناسیم و جلوی آنها سرخم نکنیم.

 

در ابتدای وصیت نامه خوش از تمام دوستان و آشنایان تقاضا دارم به فرامین مقام معظم رهبری گوش دهند تا گمراه نشوند. زیرا ایشان بهترین دوست شناس و دشمن شناس است. از پدر و خانواده عزیزم تقاضا دارم برای بنده بی تابی و ناراحتی بیش از حد نکنند و اشک ها و گریه های خود را نثار اباعبدالله و فرزندان آن بزرگوار کنند.

 

پدر و مادر و همسرم و دخترم! از شما تقاضا می کنم بنده را ببخشید و از خدا بخواهید بنده را ببخشد. چقدر در حق پدر و مادر کوتاهی کردم. چقدر شما را به دردسر انداختم. فقط خدا شاهد تلاش شما بود که در زمان جنگ هم برای درس خواندن من چقدر سختی کشیدید. فقط خدا می داند که چقدر شما را نگران کرده ام، اذیت کرده ام و شما تحمل کردید زیرا تلاش می کردید تا فرزندتان عاقبت به خیر شود.

 

از شما ممنونم که همیشه انتخاب را به عهده خودم گذاشتید. حتی وقتی در نوجوانی می خواستم به نجف برای تحصیل بروم مخالفت نکرده و از این که همیشه به نظر من احترام گذاشتید ممنونم. حالا هم از شما خواهشم می کنم یک بار دیگر و برای آخرین بار به نظرم احترام بگذارید و از هیچ کس و از هیچ نهادی دلخور نباشید.

مبارزه با دشمنان آرزوی بنده بود و فقط خدا می داند برای این آرزو چقدر ضجه زدم و التماس کردم. ممکن است بعضی ها به شما طعنه بزنند اما اهمین ندهید بنده به راهی که رفتم یقین داشتم.

 

از همسر عزیزم می خواهم که بنده را ببخشد زیرا که همسر خوبی برای او نبودم. به همسر عزیزم می گویم می دانم که بعد از بنده دخترم یتیم می شود و شما اذیت می شوید اما یادت باشد که رسول خدا فرموده «هر کس که یتیم شود خدا سرپرست اوست». ایمان داشته باش که خدا همیشه با توست. آرزو دارم که دخترم فاطمه، فاطمی تربیت شود یعنی مدافع سرخت ولایت. از دوستان، آشنایان، فامیل و هر کسی که حقی گردن ما دارد تقاضا می کنم بنده حقیر را ببخشند زیرا می دانم که اخلاق و رفتار من آن قدر خوب نبود که توفیق شهادت داشته باشم و آن چه که نصیب ما شد لطف و کرم و هدیه خدا بوده.

 

مردم عزیز ایران! یادمان باشد که به خاطر وجب به وجب این سرزمین و دین اسلام چقدر خون دادیم، چقدر بچه هایمان یتیم شدند، زن ها بیوه، مادرها مجنون و پدرها گریان شدند. همه این ها فقط و فقط برای خدا بود. در این ماه مبارک رمضان دل ما شکست، دل امام زمان بیشتر و بیشتر که در مملکت شهدا حرمت ماه خدا توسط بعضی ها نگه داشته نشد. برادران و خواهران من! ماهواره و فرهنگ کثیف غرب مقصدی به جز آتش دوزخ ندارد. از ما گفتن... ما که رفتیم...

 

آن کس که تو را شناخت جان را چه کند

 

فرزند و عیال و خانمان را چه کند

 

دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی

 

دیوانه تو هر دو جهان را چه کند

 

بی بی زینب! آن زمانی که شما در شام غریب بودید گذشت. دیگر به احدی اجازه نمی دهیم به شما و به سلاله حسین (ع) بی احترامی کند. دیگر دوران مظلومیت شیعه تمام شده. بی بی جان انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم. بی بی عزیزم! مرا قاسم خطاب کن. مرا قاسم خطاب کن و روی خون ناقابل من هم حساب کن.

 

و من الله التوفیق

مصطفی صدرزاده


Related image

 

برای بانوی صبر

السلام ای بانوی سلطان عشق
السلام ای بانوی صبر دمشق
زیبنبِ دنیا و عقبیِ علی
شرح مدح لافتی الا علی
در مسیر شام غوغا کرده ایی
شهر را آشوب برپا کرده ایی
خطبه خواندی از غریبی حسین
زنده کردی کربلا در عالمیین
گر نبودی کربلایی هم نبود
گریه و شور و نوایی هم نبود
رنج هایی ست فراوان دیده ایی
خیمه ها، غارت، سواران دیده ایی
دیده بودی، حلق و چشم و حرمله
گریه کردی پا به پای قافله

بسم الله النور...
صَلی الله علیک یا اُماه یا فاطمه الزهرا"سلام علیک"
وَلاتَحسَبن الذینَ قُتلوا فی سَبیل الله اَمواتا، بَل احیاء عند رَبِهم یُرَزقون
هرگز نمیمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جدیده عالم دوام ما...
 

چند ساعتی بیشتر به رفتن نمانده است، هرچه به زمان رفتن نزدیک تر می شوم قلبم بی تاب تر می شود...نمی دانم چه بنویسم و چگونه حس و حالم را بیان کنم...نمی دانم چگونه خوشحالی ام را بیان کنم و چگونه و با چه زبانی شکر خدای منان را به جای بیاورم...به حسب وظیفه چند خطی را به عنوان وصیت با زبان قلم می نویسم...
نمیدانم چه شد که سرنوشت مرا به این راه پر عشق رساند... نمی دانم چه چیزهایی عامل آن شد...

بدون شک شیر حلال مادرم، لقمه حلال پدرم و انتخاب همسرم و خیلی چیزهای دیگر در آن اثر داشته است...
 

عمریست شب و روزم را به عشق شهادت گذرانده ام... و همیشه اعتقادم این بوده و هست که با شهادت به بالاترین درجه ی بندگی میرسم...

خیلی تلاش کردم که خودم را به این مقام برسانم اما نمی دانم که چقدر توانسته ام موفق باشم...
 

چشم امیدم فقط به کرمخدا و اهلبیت است و بس امید دارم این رو سیاه پرگناه را هم قبول کنند و به این بنده ی بدِ پرخطا نظری از سر رحمت بنمایند...
که اگر این چنین شد؛الحمدالله رب العالمین...
اگر روزی خبر شهادت این بنده حقیر سرا پا تقصیر را شنیدید؛ علت آن را جز کریمی و رحیمی خدا ندانید...
اوست که رو سیاهی چون مرا هم می بخشد و مرا یاری می کند...

همسر عزیزم زهرا جانم
 

اگر روزی خبر شهادتم را شنیدی بدان به آرزویم که هدف اصلی ام از ازدواج با شما بود رسیدم و به خود افتخار کن که شوهرت فدای حضرتزینب شد...
مبادا بی تابی کنی، مبادا شیون کنی، صبور باش و هر آن خودت را در محضر حضرت زینب بدان... حضرت زینب بیش از تو مصیبت دید.

پدر عزیزم
 

همیشه و در همه حال الگوى زندگی و مردانگی ام تو بوده و هستی، اگر روزی خبر شهادتم را دیدی، زمانی را در مقابل خود فرض کن که حسین بن علی در کنار جگر گوشه اش علی اکبر حاضر شد...
داغ تو بیشتر از داغ اباعبدالله نیست... پس صبور باش پدرم، می دانم سخت است اما می شود...

مادر عزیزم
 

ام البنین علیهاالسلام 4جوان خود را فدای حسین و زینب کرد و خم به ابرو نیاورد.
حتی زمانی که خبر شهادت پسرانش را به آن دادند باز از حسین سراغ گرفت؛ پس اگر روزی خبر شهادتم را شنیدی، همچون ام البنین صبورانه و با افتخار فریاد بزن که مرا فدای حسین و حضرت زینب کرده ای و مبادا با بی تابی خود دل دشمن را شاد کنید...

برادر عزیزم
 

اگر روزی مرا در لباس شهادت دیدی آن لحظه ایی را به یاد بیاور که اباعبدالله بر بالین عباس ابن علی حاضر شد و داغ برادر کمرش را خم کرد...
مبادا ناسپاسی کنی، مبادا به هدیه ایی که تقدیم اسلام کرده اید شک بیاورید...

خواهران خوبم
 

لحظه ی وداع با شما و مادرم و پدرم مرا به یاد آن لحظه ایی انداخت که اهل حرم حضرت علی اکبر را راهی میدان جنگ می کردند؛ پس اگر من هم رو سفید شدم غم و غصه و اشک و ناله خود را فدای علی اکبر کنید و مبادا داغ خود را از داغ دل اهلحرم بیشتر بدانید...

پسر عزیزم، علی جان...
 
ببخشید اگر قد کشیدنت را ندیدم و مرد شدنت را نظاره نکردم... سعی کن راه مرا ادامه بدهی... سعی کن کاری کنی که سرانجام آن به شهادت ختم شود...
 
پدر و مادر همسر عزیزم...
 

همیشه شما را همچون پدر و مادر واقعی خودم می دانستم و خوشحال ام که سرنوشتم با حضور در خانواده شما رقم خورد...

به شما هم جز صبر و تحمل چیز دیگری سفارش نمی کنم، همیشه یاد داشته باشید علی اکبر حسین هم تازه داماد کربلا بود...
 

از همه میخوام این رو سیاه را حلال کنید، اگر حقی از کسی ضایع کردم، اگر غیبتی پشت سر کسی کردم، اگر دلی را رنجاندم، اگر گناهی از من سر زد؛ حلالم کنید...
اگر شهید شدم تا جایی که اجازه داشته باشم؛ شفیعتان خواهم بود.

اما چند وصیت کلی:
 

از ولایت فقیه غافل نشوید و بدانید من به یقین رسیدم که امام خامنه ای نائب بر حق امامزمان است.
از همه ی خواهران عزیزم و از همه ی زنان امت رسول الله می خواهم روز به روز حجاب خود را تقویت کنید، مبادا تار مویی از شما نظر نامحرمی را به خود جلب کند؛ مبادا رنگ و لعابی بر صورتتان باعث جلب توجه شود؛ مبادا چادر را کنار بگذارید...همیشه الگوی خود را حضرت زهرا و زنان اهل بیت قرار دهید؛ همیشه این بیت شعر را به یاد بیاورید
آن زمانی که حضرت رقیه سلام الله خطاب به پدرش فرمودند:
غصه ی حجاب من را نخوری بابا جان
چادرم سوخته اما به سرم هست هنوز...

از همه ی مردان امت رسول الله می خواهم فریب فرهنگ و مدهای غربی را نخورید؛ همواره علی ابن ابی طالب امیرالمومنین را الگو و پیشوای خود قرار دهید و از شهداء درس بگیرید...

خودتان را برای ظهورامامزمان روحی لک الفدا و جنگ با کفار به خصوص اسرائیل آماده کنید که آن روز خیلی نزدیک است.

همیشه برای خدا بنده باشید که اگر این چنین شد بدانید عاقبت همه ی شما به خیر ختم می شود...
 

مقداری حق‌الناس به گردن دارم که عاجزانه می خواهم برایم ادا کنید...
- یک میلیون تومان به مادر بزرگ پدری بدهکارم
- مقداری بدهی به برادر محسن همتی ها بابت محصولات فرهنگی و کار های دیگر بدهکارم
- 32هزارتومان به اضافه مقداری سربند به پایگاه شهدای بنیاد امیرآباد بدهکارم
- اگر برایتان مقدور بود به مقدار یک ماه نماز و روزه برایم ادا کنید که اگر خدایی ناکرده گهگاهی از روی خطا نمازی قضا کردم و یا روزه ایی از دست دادم جبران شود...

اللهم عجل لولیک الفرج
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْه‏

آمین                     

  ١٣٩٦/٤/٢٧               
محسن حججی

 

 


تاريخ : پنج شنبه 16 آذر 1396برچسب:, | 15:37 | نويسنده : نرگس سعادت نیا |